Vóór de sessie
• Controleer of uw camera, microfoon en luidsprekers van de computer werken
• Ga dicht bij de microfoon zitten om de beste geluidskwaliteit te bereiken (headset aanbevolen)
• Ga voor de camera zitten zodat uw cliënt uw gezicht en lippen duidelijk kan zien
Aan het begin van de sessie
• Controleer of uw cliënt u duidelijk kan zien en horen
• Controleer of uw cliënt de checklist voor de voorbereiding van de gebruiker doorlopen heeft
• Zorg ervoor dat uw cliënt nieuwe/volledig opgeladen batterijen in de hoortoestellen heeft
(Voor cliënten met oplaadbare hoortoestellen: zorg ervoor dat ze de oplader in de buurt hebben)
• Zorg ervoor dat uw cliënt het mobiele apparaat volledig heeft opgeladen of dat het is aangesloten op een voedingsbron
Tijdens de sessie
• Vermijd het verschuiven en ritselen van papier tijdens de sessie, aangezien dit een negatieve impact op de geluidskwaliteit kan hebben
• Praat op een duidelijke en gematigde toon en controleer regelmatig bij uw cliënt of er geen problemen met de verbinding of de audio zijn
• Vraag naar de algemene ervaring met de hoortoestellen
• Gebruik uw deskundig oordeel om te bepalen of de cliënt naar uw winkel moet komen om de problemen te bespreken (als zij bijvoorbeeld een otoscopie nodig hebben)
Wanneer de sessie is voltooid
• Laat uw cliënt weten dat u degene bent die de sessie moet beëindigen om ervoor te zorgen dat alle nodige wijzigingen worden gemaakt en juist opgeslagen
• Vlak voor het beëindigen van de sessie: waarschuw uw cliënt dat het videogesprek zal worden beëindigd en informeer hen dat zij na afloop van het bezoek gewoon de mobiele applicatie kunnen sluiten en hun hoortoestellen gewoon kunnen gebruiken